Şirketlerin Kafası da Karışık: Citroen 2025 Türkiye Hedefini Geçtiğini Açıkladı
Türkiye’de her zaman popüler olmasına rağmen 2023 yılında popülaritesini artıran Fransız otomobil şirketi Citroen’in yeni CEO’su Thierry Koskas. toplantı yaptı . Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım’ın eşlik ettiği CEO, Türkiye ziyaretinin sebebinin markanın ülkemizde ivme kazanması olduğunu belirtti. Citroen için Fransa’dan sonra Türkiye’nin de sıradaki ismi Koskas. ikinci büyük pazarhaline geldiğini duyurdu.
Thierry Koskas, Türkiye ziyaretinde Citroen’in ülkemizdeki geleceğine ilişkin dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Görünüşe göre Citroen’in Türkiye için daha büyük planları var. Üstelik Citroen’in bu planlarını gerçekleştirmek için büyük bir çaba sarf etmesi gerekiyor. zorunda olmayacak benziyor Ne de olsa Türkiye’de her ay yepyeni arabalar çıkıyor. satış rekorları kırmakCitroen de bu durumdan nasibini alacaktır.
Citroen CEO’su Thierry Koskas’ın Türkiye’deki açıklamalarından öne çıkanlar
“Türkiye, Fransa’dan sonra en büyük pazarımız!”
” Türkiye, Citroen’in anavatanı Fransa’dan sonra en büyük pazarımız haline geldi. Bu sonuçlar ziyaretimin ana sebebiydi. önümüzdeki dönemde Türkiye’ye özel yol haritası hazırlanıyorve bu başarıyı nasıl sürdüreceğimi bulmak için buradayım.Citroen CEO’su ifadeleri kullanarak C4X satışlarından memnun kaldıklarını ve bu nedenle önceliği Türkiye olacakifade etti.
“Yıllık hedefi ilk beş ayda aştık!”
Selen Alkım, markanın Türkiye’deki satışları hakkında şunları söyledi: 2023 yılı için 49 bin adet satış hedefi belirledik, ilk 5 ayda Hedeflerimizi aştık. Nitekim 2025 yılında Türkiye olarak Citroen’in beşinci büyük pazarı olmayı hedefledik. ikinci pazar pozisyona yükseldik. Mevcut satış performansı, yıl sonunda 1,4-1,5 milyon adetlik bir pazar büyüklüğüne işaret ediyor. Dövizdeki dalgalanma ve olası bir faiz artışı piyasanın 1 milyon adetin altında olan 900 bin adet seviyesinde gerçekleşmesine neden olabilir. yıl sonunda biz 60 bin adetBir satış amacımız var.”
“Döviz kurlarından kaynaklanan fiyat artışları için çalışıyoruz”
Haziran ayında otomotiv sektörü biraz sıkıntılı bir dönemden geçiyor. Başta Fiat olmak üzere hemen hemen her marka haziran ayının başından beri satış yapıyor. iki kez yükseltmek zorunda . Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım da bu konuda konuştu. ” Kur artışları için çalışıyoruz. Piyasanın durmasına neden olmadanFiyat konumlandırması yapacağız.Alkım, “Citroen kur artışları konusunda temkinli.