Moody’s, Magna’nın A3 notunu teyit etti, görünümü negatife çevirdi
Investing.com — Moody’s Ratings, küresel otomotiv tedarikçisi Magna International Inc.’in A3 notunu teyit etti ancak şirketin görünümünü durağandan negatife revize etti. Teyit edilen notlar arasında Magna’nın A3 Uzun Vadeli İhraççı Notu, (P)A3 Kıdemli Teminatsız Raf notu, A3 Kıdemli Teminatsız Tahvil notları, P-2 Ticari Kağıt notu ve Magna International Investments S.A.’nın P-2 destekli Ticari Kağıt notu bulunuyor.
Negatif görünüm, sürekli zorlu ve giderek daha değişken hale gelen otomotiv piyasasının ardından geldi. Yavaş araç üretimi, artan ticaret gerilimleri ve maliyet artışı ile tedarik zinciri aksamaları olasılığı gibi faktörler negatif görünüme katkıda bulunuyor. Bu koşullar altında, Magna’nın 1,5x veya daha düşük kaldıraç azaltma hedefine ulaşması zor olabilir.
Magna’nın borç/EBITDA oranı, Haziran 2023’te SSW Partners’tan Veoneer Aktif Güvenlik işini 1,5 milyar dolar karşılığında satın almasının ardından yaklaşık 2,5x’e yükseldi. Şirketin 2024 yılına kadar finansal kaldıracı 1,5x’e düşürme hedefine rağmen, Moody’s, beklenenden daha zayıf piyasa koşulları ve 2024’te hisse geri alımlarının geçici olarak durdurulması nedeniyle bu hedefe 2026 sonuna kadar ulaşamayacağını öngörüyor.
2024 sonunda Magna’nın düzeltilmiş borç/EBITDA oranı 1,7x idi ve Moody’s, bu oranın 2025 boyunca mevcut not için 1,5x tetikleyicisinin üzerinde kalmasını bekliyor. Bununla birlikte, Moody’s şirketin maliyetleri kontrol etme, operasyonel verimliliği artırma, ticari geri kazanımları müzakere etme ve serbest nakit akışını borç ödemek için kullanma çabaları sayesinde 2026 sonuna kadar bu hedefe ulaşacağına inanıyor.
Magna’nın notu, önde gelen küresel otomotiv parçaları tedarikçisi olarak güçlü piyasa konumundan, muhafazakar finansal politikasından, güçlü likiditesinden, serbest nakit akışı yaratma kabiliyetinden ve çeşitli otomotiv sistemlerindeki geniş yeteneklerinden faydalanıyor. Ancak not, coğrafi yoğunlaşma riski, büyük Kuzey Amerikalı ve Alman üreticilere bağımlılık, politika belirsizlikleri, artan inovasyondan kaynaklanan teknoloji riskleri ve 2023 satın alımının ardından yükselen kaldıraç ile sınırlıdır.
Magna, Haziran 2026’ya kadar yaklaşık 1,2 milyar dolarlık kullanıma karşı yaklaşık 4,2 milyar dolarlık kaynak ile güçlü likidite sergilemektedir. Şirket ayrıca, Magna’nın küresel kredi tesisi tarafından desteklenen, sırasıyla 1 milyar Euro’ya kadar (Magna International Investments S.A. tarafından ihraç edilen) ve 2 milyar dolara kadar olan hem Avrupa hem de ABD ticari kağıt programlarına sahiptir.
Negatif görünüm, giderek daha değişken hale gelen otomotiv piyasasının Magna’nın operasyonel performansı ve kredi metrikleri üzerinde sahip olabileceği potansiyel etkiyi ve bunun kaldıracı azaltma kabiliyetini engelleyebileceğini göstermektedir.
Magna’nın notları, şirket EBIT marjını %10’un üzerine çıkarır ve muhafazakar kaldıraç ve finansal politikaları sürdürürse yükseltilebilir. Magna’nın kredi metriklerini geri kazanması olası görünmezse veya küresel araç üretim seviyeleri Magna tarafından dengeleyici yeniden yapılandırma eylemleri olmadan keskin bir şekilde düşerse notlar düşürülebilir.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.